Monday, August 15, 2011

Peristiwa di Jalan Tunku Abdul Rahman

Hurmmm tak tau nak start macamna.

Semalam pegi Jalan TAR dgn Cik Dayu naik Swift dia...
Dalam kul 11.45am cik dayu call terkejut aku tgh tido cik dayu ckp da kat padang jawa aku laju2 bangun mandi la... then aku cpt2 bersiap and turun bawah sbb kalo td cik dayu ckp dia da dkt pdg jawa confirm 5minit kemudian dia da kt bawah umah aku...pastu aku carik mana dayu neh...terpikir nape aku tak call die...then aku call rupanya aku kena kencing. cik dayu baru nk kuar umah dari puchong ke shah alam..alahai rupanye td time dia call aku dia pun baru bgun...kalo ckp dia baru bgun sure aku tido balik sbb jauh lg tambah2 aku ngntuk giler mlm td tido lmbt.

Kami gerak dari shah alam dlm kul 1 jgk la. lalu ikut federal highway then smpai hujung federal mula2 amik roundabaout pukul 3 lalu ikut jalan nk ke petaling street smapi jumpa balai polis tun h s lee tp mana jalan tar ni mcm tak tau je nk pg dari situ...kami pun carik roundabout hujung federal td and mula balik kali ni amik jalan ke masjid negara pulak maknanye lalu dataran merdeka. jalan jamm teruk sangat mcm hape hape tah... kelihatan la ramai manusia yang tak reti bersabar bulan puasa neh asyik duk hon hon jek.  bengang je da keta tak leh gerak sabar la gerak slow2.

then lama lepas tu kami pun sampai jgk dkt2 jalan tar kira dpn tu sikit je lg la. kami kat jalan munshi abdullah....dkt je dgn apartment maytower...time tu dlm kul 2pm...

Tiba-tiba.....Rapid KL yg kurang ajar telah melibas bontot nye yang panjang ke tepi swift cik dayu...aku dgn dayu kat dalam keta tak tau nk buat ape time tu...kitorg tergamam cik dayu dah menjerit n tekan honnnnnnnnnnnn (tu maknanye dayu tekan hon panjang2) tp bus tu elok je libas bontot die bg abis....kami dr dalam dgr bus tu gesel bunyi mcm tin yg sdg direnyut2 je. sampai la kami tgk side mirror kecepanggg pecah lah tu!

Dgn bengang giler dayu kejar bus yang kurang ajar tu n potong baru die berenti terus dayu shouting kat drebar td. agak kurang ajar jgk kata2 drebar tu mls nk tulis sini....

pastu kami dgn panik nye nk gi wat repot tp tak tau pulak balai polis jalan bandar tu kat mana. dah satu hal pulak duk sesat nk sampai ke balai polis trafik tuh..sampai2 je dlm kul 3.30pm buat repot polis ckp drebar tu da buat repot dulu tp tak pe la....KAMI TAK SALAH buat ape nk takut. tp I.O tu pulak yg senget mcm nk menang kan bus tu jek...geram pulak bila dayu ckp IO tu ckp kami yg potong bus n langgar bus... ape ke pedah nye kami nk langgar bus...mmg carik maut la kan nk lwn dgn bus yg besar gedabak tuh.

lepas buat repot amik gambar semua kami balik puchong. risau jgk tayar dah kopak nampak dawai takut meletop tak sempat sampai je. Alhamdulillah smpai je dpn umah dayu tayar pun leper.

so aku pun buka puasa kt umah dayu....huhuhu dari nk gi jalan TAR tp last2 jalan tar kemana kami kemana (ke balai trafik ler mana lg).

kpd Cik Yuyu Idayu, bersabar la ye. dugaan bertimpa2 tu maknanye hikmah pun bertimpa2 juga. InsyaAllah.

4 comments:

  1. Buat perancangan yg btul sblum kmana-mana..Kenal jln yg hndak dlalui..

    ReplyDelete
  2. itu manref da mcm pengulas jenayah masa nk raya da... hahahhahahah!!!

    ReplyDelete