Wednesday, January 12, 2011

KEJE @ PUPILLAGE...apekah?

hari ni dah masuk minggu kedua aku keje...ape yg aku dah belajar ape yg aku dah dpt pun  tak tau. asyik tlg clerk taip surat isi borang je.. bila nk dpt file sendiri pun tak tau..bos sepatutnye bagi la aku satu file baru boleh aku belaja dr first to the end. ni tidak everyday byk je bukak file tp asyik pass kt org lain yg lama je. 

aku keje sini hari2 penat sbb travel. kuar umah pagi belum cerah sampai umah kul 9, 10 mlm. tersengguk2 dlm bus sepanjang2 federal highway. malunye...

tak tau la nak teruskan kat sini atau tak. buntunye.. kalo boleh tak nak stay sini for 9 months. tp still tak de tmpat lain. bila nk file petition pun aku tak tau. aku takot nyesal je teruskan kat sini. lama jgk utk stay sampai 9 bulan kalo tak suka. merana!!

hari ni bertambah tak best bila ramai yg tak dtg keje. sorg clerk cuti. 2 org chambie lama attend ethics exam. chambie sorg lg yg masuk sama aku plak tetibe text aku pg2 ckp mc la pulak. haih smlm kena marah dgn bos terus not feeling well pg ni huh! entah2 dia dah nk chow dr firm ni...abis la aku dia da cari firm lain hari ni. 

hummm yg pasti aku tak suka nk terus kat sini...dah la bos tak best...kelam kabut semacam je..sini plak buat keje convey yg aku tak berapa suke...tp terpaksa la aku bermain dgn segala documents tu selagi aku duk kat sini..pening btol la..

lg satu aku pening dah la aku ni further study.. kelas plak sehari je seminggu iaitu seharian hari sabtu. kat sini plak sabtu kena keje half day. mcmna aku nk attend class without miss kalo tiap2 minggu 2,4,5 aku kena keje...buntu btol la...

hopefully aku dpt solutions utk semua yg kusut ni...




2 comments:

  1. Cuba buat yg terbaik. Agar tak akan mnyesal untuk hari2 yg mndatang. Sedia untuk brbincang..

    ReplyDelete
  2. tah la masih buntu lg...berharap sgt dpt solution for this. tak larat dah nk pikir.

    ReplyDelete